Kantapääkivun hoito – Älä anna kivun voittaa!

Kipu kantapäässä on ikävä ja piinallinen vaiva, joka rajoittaa liikkumista. Kantapääkivun hoidossa on kaksi vaihetta: välitön kivunlievitys ja pitkävaikutteinen hoito, jotka yhdessä auttavat pitämään kantapään kivut loitolla. Älä anna kivun rajoittaa elämääsi, vaan hoida ja ennaltaehkäise kivut lopullisesti.

Välitön kivunhoito kantapäälle ja akillesjänteelle

Kantapääkipu johtuu useimmiten plantaarifaskiitista, joka on jalkapohjan jännekalvon tulehdustila. Muita kantapääkivun mahdollisia aiheuttajia ovat kantapään rasvapatjan oheneminen tai tärähdykset. Liikkuvilla lapsilla ja nuorilla esiintyy Severin tautia, joka on kantapään yläosassa tuntuva akillesjänteen tulehdustila. Näissä kaikissa kantapää tarvitsee ylimääräistä lepoa ja suojaa parantuakseen rasitustilasta. Koska arkipäivän askeleita on usein vaikea vähentää, ovat kantapäätä pehmustavat kantakupit ja pohjalliset silloin hyvä apu ja välitön helpotus.

Geelikantakupit

MIKÄ

Kenkään asetettavat joustavat kupit, jotka pehmustavat kantapäätä ja vaimentavat kantapäähän kohdistuvaa rasitusta.

MIKSI

Kantapääkipu johtuu usein plantaarifaskian tulehduksesta, Severin taudista tai kantapään rasvapatjan ohenemisesta. Tällöin kantapää tarvitsee ylimääräistä lepoa ja suojaa parantuakseen rasitustilasta.

KENELLE

Jalkapohjan alla tuntuvaan kantapääkipuun sekä akillesjänteen kiputiloihin, aikuisille ja lapsille.

MITEN KÄYTETÄÄN

Aseta kantakupit kenkiin aina, kun käytät niitä. Kantakupit pysyvät materiaalinsa ja muotoilunsa ansiosta kengässä paikoillaan, eikä niitä tarvitse kiinnittää liimalla tai pukea sukan sisään.

Hinta 20 €
Saatavilla vain meiltä, osta tästä!

Muunlaista kipua tai jalkojen väsymistä? Katso Geelipohjalliset tai Kaaritukipohjalliset!

Kiputilojen pitkävaikutteinen hoito

Aktiivisella ihmisellä kantapään tai akillesjänteen kivuliaat rasitustilat uusiutuvat helposti. Siksi on tärkeää pitää huolta alaraajojen lihasten ja jännekalvojen liikkuvuudesta. Plantaarifaskiitin hoidossa jalkapohjan jännekalvon venyttely on yhtä tärkeää kuin lepo. Venytys tehdään taivuttamalla varpaita ylöspäin joko käsien avulla, seinää vasten tai ProStretch Plussalla. Myös akillesjännevaivoissa hoitoon kuuluu pohkeen alaosan ja nilkan takaosan venyttely, jos venytys ei aiheuta kipua tai vaiva ei ole loukkaantumisperäinen. Kireydet ja rappeumat voivat olla taustalla monenlaisiin ongelmiin, kuten jalan asentovirheisiin, loukkaantumisiin, huonoon ryhtiin ja selkävaivoihin.

ProStretch Plus jalkojen venyttäjä

MIKÄ

ProStretch Plus

Apuväline jalkojen tehokkaaseen venyttelyyn ja kipujen ennaltaehkäisyyn. Sopii plantaarifaskian, akillesjänteen, pohkeen, säären, nilkan ja takareiden venyttelyyn sekä nilkan, säären etuosan ja pohkeiden lihasten vahvistamiseen.

MIKSI

Lihasten ja lihaskalvojen kireydet aiheuttavat kipuja suoraan tai välillisesti. Jalkapohjan jännekalvon eli plantaarifaskian tulehdustila tuntuu kipuna kantapään seudulla ja jalkapohjan venyttely on oleellinen osa sen hoitoa.

KENELLE

Aktiivisille ihmisille ja alaraajojen kireyksistä kärsiville. Säädettävissä kaikenkokoisille jaloille kengänkokoon 47 ja painoon 135 kg asti.

MITEN KÄYTETÄÄN

ProStretch Plus –venytyksiä tai harjoitteita suositellaan tehtävän 1-3 kertaa päivässä tarpeen mukaan.

Hinta 49 € (katso myös pakettitarjoukset ja säästä!)
Saatavilla vain meiltä, osta tästä !

Hierontavälineet jaloille

Etenkin plantaarifaskiitista kärsivälle jalkapohjan kantakalvon hieronta poikittaissuunnassa tekee hyvää ja voi helpottaa oloa. Pienellä rullalla tai pallolla saa syvähierottua tarkasti jalkapohjan ja pohkeen alaosan. Muistathan, että hieronta ei kuitenkaan korvaa venyttelyä!

Hierontavälineet jaloille
Nystyräpallo hierontaan

Nystyräpallon piikit tuovat kunnon tuntuman faskioiden hierontaan. Jalkapohjan alla käytettynä laittaa varmasti veren kiertämään jalkaterissä. Tutustu tästä

Blackroll hierontapallo

Kova ja kestävä pallo ei jousta, joten sillä saa tehokkaasti syvähierottua kireitä lihaksia ja faskioita. Pienikokoinen pallo pureutuu kunnolla kipukohtaan tai pienille alueille jaloissa, käsissä ja niskassa. Tutustu tästä

Blackroll putkirulla Mini

Mini-versio perinteisestä foamrollerista, joka sopii pienten alueiden, kuten jalkapohjien ja pohkeen alaosan, hierontaan. Tutustu tästä

Puinen jalkahieroja

Helppokäyttöinen nystyräisillä rullilla varustettu jalkahieroja, jota on helppo käyttää vaikka televisiota katsellessa. Aktivoi jalkapohjan pieniä lihaksia ja parantaa jalkojen verenkiertoa, erinomainen esim. ikääntyvien jalkojen toimintakyvyn ylläpitoon. Tutustu tästä


Olisiko näistä vinkeistä hyötyä kaverille? Jaa tämä juttu Facebookissa!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Lumicos Oy (y-tunnus 0153308-7) toiminimellä Jalkahoitokauppa. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen alueella. Tuotteiden ja toimitus- tai maksutapakulujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.jalkahoitokauppa.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilaukseen sisältyy maksuvelvollisuus.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Asiakas voi maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Klarna Checkout

Yksityisasiakkaat:
  • Klarna-lasku ja -kampanjat (Maksa myöhemmin)
    Tutustu ehtoihin kassasivulla. Maksutapa ei ole saatavilla kaikkiin tilauksiin. Lasku lähetetään sähköpostiisi tilauksen toimituspäivänä. Voit myös ladata laskusi Klarnan sivuilta osoitteesta https://app.klarna.com.
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express
  • Verkkopankki: Osuuspankki, Nordea, DanskeBank, Aktia, Säästöpankki, S-Pankki
Yritykset:
  • Klarna-yrityslasku (Maksa myöhemmin)
    Tutustu ehtoihin kassasivulla. Maksutapa ei ole saatavilla kaikkiin tilauksiin. Lasku lähetetään sähköpostiisi tilauksen toimituspäivänä.
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express

Klarna Checkout -maksupalvelun kautta tehdyissä tilauksissa Klarna Oy on maksun saaja. Laskutukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Tilaukseen, toimitukseen ja palautuksiin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä verkkokauppamme asiakaspalveluun.

Paytrail

  • Verkkopankki: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express
  • MobilePay

Paytrail -maksupalvelun kautta maksetuissa tilauksissa maksun saajana näkyy Paytrail Oyj.

Toimitustavat ja toimituskulut

Keräämme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta. Mikäli tilaus sisältää varastosta loppuneita tuotteita, joille on ilmoitettu erillinen toimitusaika, toimitetaan koko tilaus kerralla pisimmän toimitusajan mukaisesti. 

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme useimmat tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat toimitusvahvistuksen mukana.

Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat toimitustavat (hinnat sis. alv. 24 %):

POSTIN TOIMITUSTAVAT OVAT TILAPÄISESTI POISSA KÄYTÖSTÄ POSTIN TYÖNTEKIJÖIDEN ILMOITTAMAN LAKON VUOKSI.

Kirje (4-6 pv) – 3,00 €

Pienet tuotteet voidaan toimittaa suoraan postilaatikkoosi tavallisena kirjeenä, jolla on 4-6 päivän toimitusaika. Tämä lähetys ei ole seurattavissa.

Kirje (2-3 pv) – 4,50 €

Postin Pikkupaketti eli nopeampi kirjelähetys seurantakoodilla. Jaetaan postiluukkuusi 2-3 arkipäivän kuluessa.

Matkahuolto: Lähellä paketti - 5,00 €

Nouto valitsemastasi Matkahuollon pakettipisteestä tai -automaatista. Toimitusaika 1-3 arkipäivää paketin lähettämisestä. Kun paketti on saapunut noutopaikkaan, saat Matkahuollolta saapumisilmoituksen tekstiviestillä. Pakettia säilytetään noutopisteessä 14 vuorokautta, automaateissa vain 7 vuorokautta. Lähetyksen etenemistä kannattaa seurata lähetyksen seurannasta.

Postipaketti – 6,00 €

Nouto valitsemastasi Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista 1-2 arkipäivän toimitusajalla paketin lähettämisestä. Kun paketti on saapunut noutopaikkaan, saat Postilta saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla. On siis tärkeää, että syötät tilatessasi ajantasalla olevat yhteystiedot huolellisesti. Posti säilyttää pakettia noutopisteessä vain 7 vuorokautta. Suosittelemme tarkkailemaan paketin kulkua Postin lähetyksenseurannasta, jotta mahdolliset poikkeamat lähetyksen kulussa huomataan mahdollisimman pian.

Kotiinkuljetus – 16,00 €

Jos valitset toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, Posti ottaa sinuun yhteyttä 1–2 työpäivän kuluessa lähettämisestä ja sopii kanssasi toimitusajankohdasta. Suurimmissa kaupungeissa toimitus on mahdollinen arkisin klo 21 asti, muualla klo 14 mennessä. Palveluun kuuluu vain yksi jakeluyritys.

Nouto Tampereen myymälästä – 0,00 €

Voit noutaa tilauksesi myös ilman toimituskuluja Tampereen myymälästämme. Osoite on: 
TAKK / Koulutuskeskus Lumova
Tampereen valtatie 15
33100 Tampere

Aukioloajat: ma-to 9.00–18.00, pe 10.00-16.30,

Muistathan, että tilaus on noudettavissa vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä, että tilaus on kerätty ja noudettavissa. Tämä on siis eri myöhemmin lähetettävä viesti kuin heti tilauksen jälkeen automaattisesti lähetetty tilausvahvistus. Lähetämme noutovahvistuksen sähköpostilla. Yleensä noutotilaukset ovat noudettavissa 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Palautusehdot

Palautusoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Palautuksesta on ilmoitettava asiakaspalveluumme 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta, kirjallisesti tai puhelimitse ennen palautuksen lähettämistä. Paketin noutamatta jättäminen ja/tai ilman palautusilmoitusta lähetetty tuote ei ole hyväksyttävä palautus – kaupan perumiseksi edellytetään ilmoitus asiakkaalta. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä aiheutuneet postikulut asiakkaalta. Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei kauppaa voida purkaa. Mahdollinen tuotteen takaisinlähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Palautuksen toimitus ja kulut

Palautuksen aiheuttamat kustannukset veloitetaan asiakkaalta. "Asiakaspalautus"-tunnuksella tai -osoitekortilla lähetetty palautus pakettina maksaa 6,00 euroa. Kirjekokoisen asiakaspalautuslähetyksen kulut ovat 3,00 euroa. Palautuskulut peritään rahojen palautuksen tai laskuhyvityksen yhteydessä. Jos palautat vain osan tilauksen tuotteista, palautusmaksua ei peritä, mutta tilauksen toimituskuluja ei palauteta. Vastuu palautuksen perille saapumisesta on asiakkaalla, joten pyydä palautuksen lähetyksestä kuitti Postissa. Palautettavat tavarat on lähetettävä viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.

Rahojen palautus

Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, lähettää Klarna sähköpostitse ohjeet rahojen palautusta varten. Maksutavan ollessa luottokortti, hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi. Laskun tai erämaksun tapauksessa hyvitys tehdään Klarna-laskulle tai -tilille. Suoritamme palautuksen siis sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Laskuhyvityksestä tai rahojen palautuksesta vähennetään em. palautusmaksu. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu muu kuin edullisin mahdollinen toimitustapa, ei toimitustavasta aiheutuneita lisäkuluja palauteta tai hyvitetä.

Reklamointi viallisista tuotteista

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.


Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Jalkahoitokauppa käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseemma tästä.

Jos kauppasopimusta koskevaa mahdollista erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).