Tilaaminen ja toimitus

Toimitustavat

KIRJETOIMITUKSET OVAT TILAPÄISESTI POISSA KÄYTÖSTÄ POSTIN TYÖNTEKIJÖIDEN ILMOITTAMAN LAKON VUOKSI.

Niin kauan kuin lakko vaikuttaa toimituksiin, Postin palvelut korvaa uusi toimitustapa:

Matkahuolto Lähellä-paketti 5,00 €

  • Toimitusaika 1-3 arkipäivää
  • Nouto valitsemastasi pakettipisteestä
  • Saapumisilmoitus tekstiviestillä
  • Säilytysaika 14 vrk, pakettiautomaateissa 7 vrk
Kirje (4-6 pv): 3,00 €Tavallinen kirje ilman seurantakoodia, perillä n. 4 päivän kuluessa postittamisesta.
Kirje (2-3 pv): 4,50 €Postin Pikkupaketti eli nopeampi kirjelähetys seurantakoodilla. Jaetaan postiluukkuusi 2-3 arkipäivän kuluessa.
Postipaketti: 6,00 €Postipaketin säilytysaika Postin palvelupisteessä tai pakettiautomaatissa on 7 vrk. Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä ja sähköpostilla. 
Kotiinkuljetus: 16,00 €Postin edustaja soittaa sopiakseen toimitusajan. Palveluun sisältyy vain yksi jakeluyritys.
Nouto Tampereen myymälästä: 0,00 €Voit noutaa tilauksesi Koulutuskeskus Lumovan hoitolan myymälästä (TAKK, Tampereen valtatie 15, 33100 Tampere), kun olet vastaanottanut meiltä ”Lähetys on nyt noudettavissa”-viestin sähköpostiisi. Katso aukioloajat ja saapumisohjeet.

Varastotuotteiden toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Mikäli tilaus sisältää varastosta puuttuvia tuotteita, joille on ilmoitettu erillinen toimitusaika, toimitetaan koko tilaus kerralla pisimmän toimitusajan mukaisesti. Kaikki toimitustavat ovat noutoa lukuunottamatta Postin palveluita.

Maksutavat

Klarna:

  • Verkkopankki: DanskeBank, Nordea, Osuuspankki, S-Pankki, Säästöpankki, Aktia
  • Kortti: Visa, Visa Electron, MasterCard, American Express
  • Klarna-lasku tai -erämaksu (saatavuus vaihtelee)

Paytrail:

  • Verkkopankki: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express
  • MobilePay

Näistä maksutavoista ei veloiteta erillistä maksutapakulua (erämaksusta voi syntyä lisäkuluja Klarnan toimesta, tarkista ehdot kassalla). Maksutavat lasku ja erämaksu eivät ole kaikkiin tilauksiin saatavilla.

Katso tarkemmat tiedot maksamiseen liittyen toimitusehdoista.

Tilausohjeet (Klarna-kassa)

1. Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin. Kun olet valmis, valitse ”Tilaa tuotteet” tai ”Ostoskori”.

2. Tarkista huolellisesti, että tilauksen sisältö on oikein, ja että olet valinnut oikeat koot/mallit. Jos joillain tuotteilla on tavallista pidempi toimitusaika, se näkyy tässä. Kun olet valmis, valitse ”Siirry kassalle”.

3. Syötä järjestyksessä pyydetyt tiedot. Osa tiedoista saattaa olla esitäytetty puolestasi, jos olet tehnyt aiemmin verkko-ostoksia Klarna-kassalla ja hyväksynyt tietojen esitäytön. Luotolla myynti edellyttää henkilötunnusta, eli jos valitset olla antamatta henkilötunnustasi, voit maksaa vain verkkopankissa tai kortilla. Kun olet syöttänyt henkilötietosi, valitse ”Jatka”, niin saatavilla olevat maksutavat tulevat näkyville. Valitse maksutapa ja paina osta. Jos valitsit maksutavaksi verkkopankin tai kortin, sinut ohjataan nyt maksusivulle.

5. Kun tilaus on lähetetty, päädyt ”Kiitos tilauksesta”-sivulle ja saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Jos tilausvahvistusta ei kuulu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Usein kysyttyä

Tuotteiden saatavuus

Kuinka nopeasti tilaukseni toimitetaan?

Tilaukset käsitellään ja postitetaan tavallisesti viimeistään tilausta seuraavana päivänä. Posti kuljettaa postipaketit tavallisesti perille yhdessä arkipäivässä, kirjeet 1-2 päivässä.

Mikäli tilauksesi sisältää tuotteita, joita ei ole tilaushetkellä varastossa, tilaus toimitetaan kerralla, kun kaikki tuotteet on saatu varastoon. Varastosta loppuneen tuotteen toimitusaika ilmoitetaan tuotesivulla ja ostoskorisivulla.

Haluaamaani tuotetta ei ole varastossa. Koska tuotetta taas saa?

Useimmat tuotteet ovat tilattavissa loppumisesta huolimatta. Tällöin tuotesivulla on ilmoitettu pidempi toimitusaika. Saat tuotteen itsellesi nopeiten, kun teet tilauksen heti: tuotetta ei välttämättä hankita varastoon pian, jos sille ei ole ennakkotilauksia. Joskus taas toimitusaika voi jopa olla ilmoitettua lyhyempi, jos loppunut tuote on jo matkalla maailmalta varastollemme tai toiselle asiakkaalle tehty varaus vapautuu. Jos tilauksesi sisältää varastosta puuttuvia tuotteita, ota huomioon, että koko tilaus toimitetaan kerralla, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat saapuneet varastolle.

Jos varastosta loppunut tuote ei ole ennakkotilattavissa, näkyy tuotesivulla lomake, jolla voit tilata sähköpostiisi ilmoituksen, kun tuote on taas saatavilla.

Tilaaminen

Tein tilauksen, mutta en ole saanut mitään sähköpostia sen jälkeen. Onko tilaus tullut perille?

Jos et saa heti tilauksen lähettämisen jälkeen tilausvahvistusta sähköpostiisi, ei tilaus ole onnistunut tai olet ilmoittanut väärän sähköpostiosoitteen. Yritä uudelleen tai kysy apua asiakaspalvelustamme.

Tilaaminen ei onnistunut. / Sivut eivät toimi.

Yritä uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin selvitetään, mikä on ongelma. Useimmiten tilauksen lähettämiseen liittyvät ongelmat johtuvat siitä, että kassalla ei ole täytetty kaikkia tietoja oikein. Verkkokauppa on auki ympäri vuorokauden ja sivujen perustoimintojen vikatilanteet ovat äärimmäisen harvinaisia.

Klarna-lasku

Miten lasku toimitetaan?

Klarna lähettää laskun sähköpostiisi noin vuorokauden kuluessa siitä, kun olet saanut toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Näin voit maksaa laskun vasta sitten, kun olet vastaanottanut tuotteet.

Otathan huomioon, että tilaukseen sisältyy aina maksuvelvollisuus, eikä tilauksen noutamatta jättäminen automaattisesti peru laskua, vaan sinun tulee ilmoittaa meille, jos et enää halua tilaamiasi tuotteita.

En ole saanut laskua sähköpostiini. / Hukkasin laskun.

Näet Klarna-laskusi kirjautumalla ilmoittamallasi sähköpostiosoitteella osoitteessa https://my.klarna.com/fi/fi/login.

Toimitusehdot

Ota yhteyttä asiakaspalveluun

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Lumicos Oy (y-tunnus 0153308-7) toiminimellä Jalkahoitokauppa. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen alueella. Tuotteiden ja toimitus- tai maksutapakulujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.jalkahoitokauppa.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilaukseen sisältyy maksuvelvollisuus.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Asiakas voi maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Klarna Checkout

Yksityisasiakkaat:
  • Klarna-lasku ja -kampanjat (Maksa myöhemmin)
    Tutustu ehtoihin kassasivulla. Maksutapa ei ole saatavilla kaikkiin tilauksiin. Lasku lähetetään sähköpostiisi tilauksen toimituspäivänä. Voit myös ladata laskusi Klarnan sivuilta osoitteesta https://app.klarna.com.
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express
  • Verkkopankki: Osuuspankki, Nordea, DanskeBank, Aktia, Säästöpankki, S-Pankki
Yritykset:
  • Klarna-yrityslasku (Maksa myöhemmin)
    Tutustu ehtoihin kassasivulla. Maksutapa ei ole saatavilla kaikkiin tilauksiin. Lasku lähetetään sähköpostiisi tilauksen toimituspäivänä.
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express

Klarna Checkout -maksupalvelun kautta tehdyissä tilauksissa Klarna Oy on maksun saaja. Laskutukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Tilaukseen, toimitukseen ja palautuksiin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä verkkokauppamme asiakaspalveluun.

Paytrail

  • Verkkopankki: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express
  • MobilePay

Paytrail -maksupalvelun kautta maksetuissa tilauksissa maksun saajana näkyy Paytrail Oyj.

Toimitustavat ja toimituskulut

Keräämme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta. Mikäli tilaus sisältää varastosta loppuneita tuotteita, joille on ilmoitettu erillinen toimitusaika, toimitetaan koko tilaus kerralla pisimmän toimitusajan mukaisesti. 

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme useimmat tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat toimitusvahvistuksen mukana.

Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat toimitustavat (hinnat sis. alv. 24 %):

POSTIN TOIMITUSTAVAT OVAT TILAPÄISESTI POISSA KÄYTÖSTÄ POSTIN TYÖNTEKIJÖIDEN ILMOITTAMAN LAKON VUOKSI.

Kirje (4-6 pv) – 3,00 €

Pienet tuotteet voidaan toimittaa suoraan postilaatikkoosi tavallisena kirjeenä, jolla on 4-6 päivän toimitusaika. Tämä lähetys ei ole seurattavissa.

Kirje (2-3 pv) – 4,50 €

Postin Pikkupaketti eli nopeampi kirjelähetys seurantakoodilla. Jaetaan postiluukkuusi 2-3 arkipäivän kuluessa.

Matkahuolto: Lähellä paketti - 5,00 €

Nouto valitsemastasi Matkahuollon pakettipisteestä tai -automaatista. Toimitusaika 1-3 arkipäivää paketin lähettämisestä. Kun paketti on saapunut noutopaikkaan, saat Matkahuollolta saapumisilmoituksen tekstiviestillä. Pakettia säilytetään noutopisteessä 14 vuorokautta, automaateissa vain 7 vuorokautta. Lähetyksen etenemistä kannattaa seurata lähetyksen seurannasta.

Postipaketti – 6,00 €

Nouto valitsemastasi Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista 1-2 arkipäivän toimitusajalla paketin lähettämisestä. Kun paketti on saapunut noutopaikkaan, saat Postilta saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla. On siis tärkeää, että syötät tilatessasi ajantasalla olevat yhteystiedot huolellisesti. Posti säilyttää pakettia noutopisteessä vain 7 vuorokautta. Suosittelemme tarkkailemaan paketin kulkua Postin lähetyksenseurannasta, jotta mahdolliset poikkeamat lähetyksen kulussa huomataan mahdollisimman pian.

Kotiinkuljetus – 16,00 €

Jos valitset toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, Posti ottaa sinuun yhteyttä 1–2 työpäivän kuluessa lähettämisestä ja sopii kanssasi toimitusajankohdasta. Suurimmissa kaupungeissa toimitus on mahdollinen arkisin klo 21 asti, muualla klo 14 mennessä. Palveluun kuuluu vain yksi jakeluyritys.

Nouto Tampereen myymälästä – 0,00 €

Voit noutaa tilauksesi myös ilman toimituskuluja Tampereen myymälästämme. Osoite on: 
TAKK / Koulutuskeskus Lumova
Tampereen valtatie 15
33100 Tampere

Aukioloajat: ma-to 9.00–18.00, pe 10.00-16.30,

Muistathan, että tilaus on noudettavissa vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä, että tilaus on kerätty ja noudettavissa. Tämä on siis eri myöhemmin lähetettävä viesti kuin heti tilauksen jälkeen automaattisesti lähetetty tilausvahvistus. Lähetämme noutovahvistuksen sähköpostilla. Yleensä noutotilaukset ovat noudettavissa 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Palautusehdot

Palautusoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Palautuksesta on ilmoitettava asiakaspalveluumme 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta, kirjallisesti tai puhelimitse ennen palautuksen lähettämistä. Paketin noutamatta jättäminen ja/tai ilman palautusilmoitusta lähetetty tuote ei ole hyväksyttävä palautus – kaupan perumiseksi edellytetään ilmoitus asiakkaalta. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä aiheutuneet postikulut asiakkaalta. Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei kauppaa voida purkaa. Mahdollinen tuotteen takaisinlähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Palautuksen toimitus ja kulut

Palautuksen aiheuttamat kustannukset veloitetaan asiakkaalta. "Asiakaspalautus"-tunnuksella tai -osoitekortilla lähetetty palautus pakettina maksaa 6,00 euroa. Kirjekokoisen asiakaspalautuslähetyksen kulut ovat 3,00 euroa. Palautuskulut peritään rahojen palautuksen tai laskuhyvityksen yhteydessä. Jos palautat vain osan tilauksen tuotteista, palautusmaksua ei peritä, mutta tilauksen toimituskuluja ei palauteta. Vastuu palautuksen perille saapumisesta on asiakkaalla, joten pyydä palautuksen lähetyksestä kuitti Postissa. Palautettavat tavarat on lähetettävä viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.

Rahojen palautus

Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, lähettää Klarna sähköpostitse ohjeet rahojen palautusta varten. Maksutavan ollessa luottokortti, hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi. Laskun tai erämaksun tapauksessa hyvitys tehdään Klarna-laskulle tai -tilille. Suoritamme palautuksen siis sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Laskuhyvityksestä tai rahojen palautuksesta vähennetään em. palautusmaksu. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu muu kuin edullisin mahdollinen toimitustapa, ei toimitustavasta aiheutuneita lisäkuluja palauteta tai hyvitetä.

Reklamointi viallisista tuotteista

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.


Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Jalkahoitokauppa käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseemma tästä.

Jos kauppasopimusta koskevaa mahdollista erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).