Tietosuojaseloste

Jalkahoitokauppa.fi / ProJalkahoitokauppa.fi / Kauneuskauppa.com asiakas- ja tilausrekisteri

1. Rekisterinpitäjä

Nimi:                                Lumicos Oy

Y-tunnus:                          0153308-7

Osoite:                         Tampereen valtatie 15

Postinumero:                    33100

Postitoimipaikka:              Tampere

Puhelinnumero:                 050 4343 263

Sähköpostiosoite:            info@jalkahoitokauppa.fi

 

2. Rekisteriasioita hoitava henkilö

Yritys:                                 Lumicos Oy

Nimi:                                  Tanja Hietanen

Osoite:                               Tampereen valtatie 15

Postinumero:                    33100

Postitoimipaikka:              Tampere

Puhelinnumero:                050 4343 263

Sähköposti:                       info@jalkahoitokauppa.fi

 

3. Rekisterin käyttötarkoitus

Kerättäviä henkilötietoja käytetään asiakkaan tunnistamiseksi, tilausten toimittamiseksi sekä asiakassuhteen ylläpitoon ja kehittämiseen.

 

4. Tietojen keräämisen ja käsittelyn peruste

Asiakkaan tietoja kerätään ja käsitellään asiakkaan suostumuksella, tai asiakkaan kanssa tehtävän sopimuksen täytäntöön panemiseksi.

 

5. Rekisterin tietosisältö

Henkilön nimi, Yrityksen nimi, Y-tunnus, Laskutusosoite, Sähköpostiosoite, Puhelinnumero, Salasana ja Tilaustiedot.

 

6. Tietojen säilytysaika

Henkilötiedot säilytetään niin kauan, kun niitä tarvitaan asiakkaan kanssa tehtävän sopimuksen täytäntöönpanemiseksi tai asiakaspalvelun kehittämiseksi.

 

7. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteriin kerättävät tiedot ovat peräisin henkilöltä itseltään.

 

8. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto kolmansille osapuolille

Tietoja luovutetaan kolmansille osapuolille vain tapauksissa, joissa se on välttämätöntä asiakkaan palvelemiseksi. Tällaisia tilanteita ovat:

  • Tilauksen maksaminen: asiakkaan kassalla ilmoittamat tiedot välitetään valitusta maksutavasta riippuen maksun- tai luotonvälittäjälle (esim. Klarna)
  • Tilauksen toimittaminen: asiakkaan yhteystiedot ja valittu toimitusosoite välitetään kuljetusliikkeelle (Posti)
  • Uutiskirjeen tilaus ja tuotearvostelumuistutusten lähettäminen: asiakkaan nimi, sähköpostiosoite ja ostohistoria siirretään sähköpostikumppanien ohjelmistoihin, mikä on välttämätöntä palvelun tarjoamiseksi. Uutiskirjeen tilaaminen on vapaaehtoista ja edellyttää erillistä suostumusta.
  • Yhteydenotto chat-lomakkeen kautta: Chat-keskustelut ja yhteydenottopyynnöt tallentuvat automaattisesti chat-palveluntarjoajan palvelimelle.

Pidämme huolen tietoturvan korkeasta tasosta tietoja siirrettäessä. Olemme varmistaneet, että kaikki edellä mainitut kumppanit käsittelevät tietoja EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisin tavoin.

 

9. Evästeiden (cookies) käyttö

Käytämme sivuillamme ns. cookie-toimintoa eli evästeitä. Eväste on pieni, käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto, joka mahdollistaa internet-sivujen ylläpitäjän tunnistamaan usein sivuilla vierailevat kävijät, helpottamaan kävijöiden kirjautumista sivuille sekä mahdollistamaan yhdistelmätiedon laatimisen kävijöistä. Tämän palautteen avulla pystymme jatkuvasti parantamaan sivujemme sisältöä. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Käytämme niitä siten, että voimme tarjota asiakkaillemme kunkin yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita.

 

Mikäli sivuillamme vieraileva käyttäjä ei halua meidän saavan edellä mainittuja tietoja evästeiden avulla, useimmat selainohjelmat mahdollistavat eväste-toiminnon poiskytkemisen. Tämä tapahtuu yleensä selaimen asetuksien kautta. On kuitenkin hyvä ottaa huomioon, että evästeet voivat olla tarpeellisia joidenkin ylläpitämiemme sivujen ja tarjoamiemme palveluiden asianmukaiselle toimimiselle.

 

10. Rekisterin suojaus

Kaikki rekisterin tiedot on tallennettu tietoteknisiin järjestelmiin, jotka ovat huolellisesti suojattuja sekä verkon osalta että fyysisesti. Tiedot siirretään SSL-suojatun yhteyden ylitse. Tietojen käyttöoikeus on vain niillä rekisterinpitäjän palveluksessa olevilla henkilöillä, jotka tarvitsevat tietoja tehtävissään.

 

11. Automaattinen päätöksenteko

Automatisoituja yksittäispäätöksiä (EU:n tietosuoja-asetuksen artikla 22) ei tehdä.

 

12. Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja henkilötietorekisteriin on talletettu. Rekisteritietoja voi tarkastella ja muokata oman käyttäjätilin hallinnasta kirjautumalla sisään. Jos tämä ei ole mahdollista, kirjallinen tarkastuspyyntö tulee lähettää allekirjoitettuna rekisteriasioista vastaavalle henkilölle. Tarkastusoikeus on maksuton enintään kerran vuodessa toteutettuna.

 

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia virheellisten tai vanhentuneiden tietojen oikaisua tai poistamista tai tietojen siirtoa järjestelmästä toiseen. Hänellä on myös oikeus rajoittaa tai vastustaa tietojensa käsittelyä EU:n tietosuoja-asetuksen artiklojen 18 ja 21 mukaisesti.

 

Rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa aiemmin antamansa suostumus tietojen käsittelylle tai tehdä henkilötietojensa käsittelyyn liittyvistä seikoista valitus valvontaviranomaiselle.

 

Rekisteröidyllä on myös oikeus kieltää tietojensa käyttö suoramarkkinointitarkoituksiin.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Lumicos Oy (y-tunnus 0153308-7) toiminimellä Jalkahoitokauppa. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen alueella. Tuotteiden ja toimitus- tai maksutapakulujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.jalkahoitokauppa.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilaukseen sisältyy maksuvelvollisuus.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Asiakas voi maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Klarna Checkout

Yksityisasiakkaat:
  • Klarna-lasku ja -kampanjat (Maksa myöhemmin)
    Tutustu ehtoihin kassasivulla. Maksutapa ei ole saatavilla kaikkiin tilauksiin. Lasku lähetetään sähköpostiisi tilauksen toimituspäivänä. Voit myös ladata laskusi Klarnan sivuilta osoitteesta https://app.klarna.com.
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express
  • Verkkopankki: Osuuspankki, Nordea, DanskeBank, Aktia, Säästöpankki, S-Pankki
Yritykset:
  • Klarna-yrityslasku (Maksa myöhemmin)
    Tutustu ehtoihin kassasivulla. Maksutapa ei ole saatavilla kaikkiin tilauksiin. Lasku lähetetään sähköpostiisi tilauksen toimituspäivänä.
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express

Klarna Checkout -maksupalvelun kautta tehdyissä tilauksissa Klarna Oy on maksun saaja. Laskutukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Tilaukseen, toimitukseen ja palautuksiin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä verkkokauppamme asiakaspalveluun.

Paytrail

  • Verkkopankki: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki
  • Kortti: Visa, Mastercard, American Express
  • MobilePay

Paytrail -maksupalvelun kautta maksetuissa tilauksissa maksun saajana näkyy Paytrail Oyj.

Toimitustavat ja toimituskulut

Keräämme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä tilauksesta. Mikäli tilaus sisältää varastosta loppuneita tuotteita, joille on ilmoitettu erillinen toimitusaika, toimitetaan koko tilaus kerralla pisimmän toimitusajan mukaisesti. 

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme useimmat tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat toimitusvahvistuksen mukana.

Tarjoamme asiakkaillemme seuraavat toimitustavat (hinnat sis. alv. 24 %):

POSTIN TOIMITUSTAVAT OVAT TILAPÄISESTI POISSA KÄYTÖSTÄ POSTIN TYÖNTEKIJÖIDEN ILMOITTAMAN LAKON VUOKSI.

Kirje (4-6 pv) – 3,00 €

Pienet tuotteet voidaan toimittaa suoraan postilaatikkoosi tavallisena kirjeenä, jolla on 4-6 päivän toimitusaika. Tämä lähetys ei ole seurattavissa.

Kirje (2-3 pv) – 4,50 €

Postin Pikkupaketti eli nopeampi kirjelähetys seurantakoodilla. Jaetaan postiluukkuusi 2-3 arkipäivän kuluessa.

Matkahuolto: Lähellä paketti - 5,00 €

Nouto valitsemastasi Matkahuollon pakettipisteestä tai -automaatista. Toimitusaika 1-3 arkipäivää paketin lähettämisestä. Kun paketti on saapunut noutopaikkaan, saat Matkahuollolta saapumisilmoituksen tekstiviestillä. Pakettia säilytetään noutopisteessä 14 vuorokautta, automaateissa vain 7 vuorokautta. Lähetyksen etenemistä kannattaa seurata lähetyksen seurannasta.

Postipaketti – 6,00 €

Nouto valitsemastasi Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista 1-2 arkipäivän toimitusajalla paketin lähettämisestä. Kun paketti on saapunut noutopaikkaan, saat Postilta saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla. On siis tärkeää, että syötät tilatessasi ajantasalla olevat yhteystiedot huolellisesti. Posti säilyttää pakettia noutopisteessä vain 7 vuorokautta. Suosittelemme tarkkailemaan paketin kulkua Postin lähetyksenseurannasta, jotta mahdolliset poikkeamat lähetyksen kulussa huomataan mahdollisimman pian.

Kotiinkuljetus – 16,00 €

Jos valitset toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, Posti ottaa sinuun yhteyttä 1–2 työpäivän kuluessa lähettämisestä ja sopii kanssasi toimitusajankohdasta. Suurimmissa kaupungeissa toimitus on mahdollinen arkisin klo 21 asti, muualla klo 14 mennessä. Palveluun kuuluu vain yksi jakeluyritys.

Nouto Tampereen myymälästä – 0,00 €

Voit noutaa tilauksesi myös ilman toimituskuluja Tampereen myymälästämme. Osoite on: 
TAKK / Koulutuskeskus Lumova
Tampereen valtatie 15
33100 Tampere

Aukioloajat: ma-to 9.00–18.00, pe 10.00-16.30,

Muistathan, että tilaus on noudettavissa vasta, kun olet saanut vahvistuksen siitä, että tilaus on kerätty ja noudettavissa. Tämä on siis eri myöhemmin lähetettävä viesti kuin heti tilauksen jälkeen automaattisesti lähetetty tilausvahvistus. Lähetämme noutovahvistuksen sähköpostilla. Yleensä noutotilaukset ovat noudettavissa 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Palautusehdot

Palautusoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Palautuksesta on ilmoitettava asiakaspalveluumme 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta, kirjallisesti tai puhelimitse ennen palautuksen lähettämistä. Paketin noutamatta jättäminen ja/tai ilman palautusilmoitusta lähetetty tuote ei ole hyväksyttävä palautus – kaupan perumiseksi edellytetään ilmoitus asiakkaalta. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä aiheutuneet postikulut asiakkaalta. Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei kauppaa voida purkaa. Mahdollinen tuotteen takaisinlähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Palautuksen toimitus ja kulut

Palautuksen aiheuttamat kustannukset veloitetaan asiakkaalta. "Asiakaspalautus"-tunnuksella tai -osoitekortilla lähetetty palautus pakettina maksaa 6,00 euroa. Kirjekokoisen asiakaspalautuslähetyksen kulut ovat 3,00 euroa. Palautuskulut peritään rahojen palautuksen tai laskuhyvityksen yhteydessä. Jos palautat vain osan tilauksen tuotteista, palautusmaksua ei peritä, mutta tilauksen toimituskuluja ei palauteta. Vastuu palautuksen perille saapumisesta on asiakkaalla, joten pyydä palautuksen lähetyksestä kuitti Postissa. Palautettavat tavarat on lähetettävä viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tavaran takaisin.

Rahojen palautus

Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, lähettää Klarna sähköpostitse ohjeet rahojen palautusta varten. Maksutavan ollessa luottokortti, hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi. Laskun tai erämaksun tapauksessa hyvitys tehdään Klarna-laskulle tai -tilille. Suoritamme palautuksen siis sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Laskuhyvityksestä tai rahojen palautuksesta vähennetään em. palautusmaksu. Mikäli tilauksen toimitustavaksi on valittu muu kuin edullisin mahdollinen toimitustapa, ei toimitustavasta aiheutuneita lisäkuluja palauteta tai hyvitetä.

Reklamointi viallisista tuotteista

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.


Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Jalkahoitokauppa käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Tutustu tietosuojaselosteeseemma tästä.

Jos kauppasopimusta koskevaa mahdollista erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).